
Embarassades… a l’aigua!
La natació està prescrita com a esport ideal per tenir una bona salut ja que és poc agressiva amb les articulacions perquè no hi ha impacte, permet moure tota la musculatura i és un esport perfecte per combatre el mal d’esquena. A més, l’aigua del mar o la piscina és el mitjà ideal per fer exercici durant l’embaràs.
A l’estar dins de l’aigua, el cos pesa menys i es poden fer exercicis sentint una sensació de lleugeresa. L’esquena, que és la part que pateix més amb el pes del nadó, descansa i això aporta una sensació de relaxació molt reconfortant.
Quins beneficis comporta la natació?
-Musculació: és molt important treballar el to muscular d’aquelles parts que es ressenten amb el pes del nadó i del fetus. Per aquest motiu, fer moviments dins l’aigua us permetrà muscular cames, gluti, pelvis i esquena.
-Resistència pulmonar: en treballar de forma aeròbica, nedar us permetrà treballar la capacitat pulmonar. Si practiqueu natació periòdicament notareu que us canseu menys en fer qualsevol esforç.
-Estimulació sanguínia: la posició horitzontal que adopta el cos en nedar afavoreix la circulació. Això comportarà que tingueu menys varius, inflor o rampes, típiques durant l’embaràs.
Què heu de fer abans de nedar?
El més important abans de practicar natació durant l’embaràs és consultar els especialistes. És important adaptar l’estil per poder treballar de forma correcta a mesura que el nadó va augmentant la seva mida. Així mateix, és imprescindible escalfar la musculatura abans de començar qualsevol exercici per prevenir lesions i acabar amb exercicis de relaxació, per aconseguir un efecte reconfortant.
Dutxar-se abans d’entrar a l’aigua és una norma obligatòria si practiqueu natació a la piscina, però també us ajudarà a aclimatar la vostra temperatura corporal. És important entrar lentament i fer qualsevol exercici de forma progressiva.
Com heu pogut llegir, la natació és l´esport perfecte per practicar durant l´embaràs ja que us permetrà treballar tot el cos i relaxar-lo alhora, pràcticament fins al dia del part. Des de Cellab us recordem que és imprescindible consultar prèviament el vostre ginecòleg abans de dur a terme qualsevol tipus d’exercici físic i confiar en especialistes que us guiïn durant el procés. Així que embarassades… a l’aigua!
Leave a reply