
Es poden conservar les cèl·lules mare del cordó umbilical si em fan una cesària?
Moltes famílies ens pregunten si és possible conservar les cèl·lules mare del cordó umbilical si se’ls practica una cesària. Una de les premisses importants que cal tenir en compte per a la recollida de les cèl·lules mare del cordó umbilical, és que es podrà dur a terme sempre i quant que no hi hagi cap risc ni per a la mare ni per al nadó. Hi ha diversos motius que poden indicar la necessitat de realitzar una cesària que us determinem a continuació:
-Cesària urgent
De vegades, es realitza una cesària per motius urgents o de recurs, és a dir, quan ja ha començat el part i el nadó no baixa pel canal del part de manera natural. En aquest cas, sempre serà el metge, qui decideixi si conservar les cèl·lules mare del cordó comporta algun problema i segurament es decidirà sobre la marxa.
-Cesària programada
El ginecòleg decideix programar la cesària a causa de l’existència de nombroses circumstàncies abans que comenci el part. En aquesta casuística, la recollida de les cèl·lules mare del cordó umbilical no s’hauria de veure alterada tret que hi hagués un problema que el contraindiqués.
-Cesària anterior
Moltes dones a qui se li ha realitzat una cesària prèvia són candidates a repetir aquest procediment quirúrgic. Tot dependrà de la causa de la primera cesària. En aquest cas, aparentment tampoc no hi ha cap problema per a la recollida de les cèl·lules mare del cordó umbilical sempre que el part es desenvolupi amb normalitat.
-Cesària per altres motius
El metge pot determinar fer una cesària per altres motius com són un part múltiple (bessons, trigèmins o més), per determinades condicions de salut de la mare, per anomalies en el desenvolupament del nadó, per mala posició del nadó, etc. En cadascuna d’aquestes situacions s’haurà d’analitzar cada cas en particular i analitzar la idoneïtat de recollir aquest patrimoni biològic com són les cèl·lules mare del cordó umbilical.
El que és clar és que hi ha unes contraindicacions clares que impossibilitarien recollir la sang del cordó umbilical. Una és el baix pes del nadó ja que seria convenient aportar-li la cel·lularitat present al cordó o per un despreniment de placenta.
En qualsevol cas, des de Cellab us recomanem valorar cada cas amb el vostre ginecòleg/òloga i consultar-nos davant de qualsevol dubte.
Leave a reply
Leave a reply